ПОСТАНОВИ ТА РОЗПОРЯДЖЕННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ
Постанова Кабінету Міністрів України від 26.08.02 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»
Положення про дошкільний навчальний заклад, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.03 № 305
Положення про навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад», затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.03 № 306
Концепція Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року. Схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 1721-р
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. Схвалено Указом Президента України від 25.06.2013 року № 344/2013
НАКАЗИ
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.02 № 128 «Про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»
- Спільний наказ Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 27.03.06 № 240/165 «Про затвердження Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу»
- Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 року № 615 «Про затвердження Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція)»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 09. 11. 2010 року № 1070 “Про затвердження Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу”
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 20. 04. 2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності»
ЛИСТИ
- Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році
- Міністерства освіти і науки України від 24.01.07р. № 1/9-36 «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів»
- Міністерства освіти і науки України від 06.06.05р. №1/9-306 “Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах”
- Міністерства освіти і науки України від 27. 09. 2010р. № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми 5 річного віку»
- Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту України від 25. 05. 2011р. № 1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дитини до дошкільного навчального закладу»
- Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту України від 21. 07. 2011р. № 1/9-552 «Щодо терміну перебування дітей, які досягли 6 річного віку у дошкільних навчальних закладах»
- Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту України від 29. 07. 2011р. № 1/9-577 «Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах»
- Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту України від 19. 08. 2011р. № 1/9-634 «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку»
- Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту України від 16. 03. 2012 р. № 1/9-198 «Організація роботи дошкільних навчальних закладах у літній період»
- Міністерства освіти і науки України, молоді та спорту України від 28. 05. 2012 р. № 1/9-413 «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»
- Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 28.02.2013 року № 119-152 «Про розроблення навчальних програм в ДНЗ»
Про використання навчальної літератури в дошкільних навчальних закладах
Сектор науково-методичного забезпечення змісту дошкільної освіти На сучасному етапі зростають вимоги до ефективності освітньої роботи педагогічних працівників дошкільної освіти. Важливу роль у модернізації її змісту має якісна сучасна навчальна література, яка розробляється на реалізацію вимог Базового компонента дошкільної освіти, чинних програм розвитку, виховання і навчання дітей раннього та дошкільного віку.
У зв’язку зі збільшенням на ринку кількості видань без грифів Міністерства освіти і науки України, звертаємо увагу фахівців і батьків на пріоритетність придбання та використання навчальної літератури, що має відповідні грифи.Чинним Порядком надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України (Наказ МОН України від 17.06.2008 № 537) встановлено два види грифів:
– «Затверджено Міністерством освіти і науки України»;
– «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».
На звороті титульного аркуша (у вихідних даних видання) указуються номер і дата листа або наказу Міністерства, яким надано відповідний гриф.
Навчально-методичній літературі (хрестоматіям, методичним розробкам, навчально-методичним посібникам, робочим зошитам, дидактичним матеріалам тощо) за рішенням комісії з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України може надаватися схвалення до використання у дошкільних навчальних закладах.
Відмітка «Схвалено для використання у дошкільних навчальних закладах» вміщуєтьсяна звороті титульного аркуша навчального видання із зазначенням номеру і дати листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.
До початку нового навчального року Міністерством освіти і науки України готується Перелік навчальної літератури, яка рекомендована для використання в дошкільних навчальних закладах. У зазначеному Переліку подаються посібники, що мають відповідні грифи або схвалені комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України. З даним Переліком можна ознайомитися на сайтах Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА
- ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ (ІНТЕГРОВАНОЇ) ОСВІТИ
- “Щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами закладами освіти в літній період” від 04.06.2020 № 1/9-302
- Постанова Кабінету Міністрів України 12.10.2000 року № 1545 “Про схвалення Концепції ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів”
- Міністерства освіти і науки України від 20.05.15 р. №1/9-249 “Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році”
- Міністерства освіти і науки України від 12.10.15 р. №1/9-487 “Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах“
- Міністерства освіти і науки України від 28.09.12 р. №1/9-694 “Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням”
- Постанова Верховної Ради України “Про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення”
- Інструктивно-методичні рекомендації “Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020-2021 навчальному році” від 30.07.2020 № 1/9- 411
- “Про перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020-2021 навчальному році” від 22.07.2020 № 1/9-394
- “Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах адаптивного карантину” від 29.07.2020 № 1/9-406 РЕКОМЕНДАЦІЇ
- Рекомендації МОН України “Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню) від 14.08.2020 № 1/9-436
- Про методичні рекомендації щодо організації роботи сайту закладу освіти (із фокусом на повагу прав людини в онлайновому просторі) від04.06.2020 № 221/10-1154 ДОДАТОК 1 ДОДАТОК 2
- Методичні рекомендації “Щодо організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини” від 16.06.2020 № 1/9-328