ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА  РОБОТА

В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ

ЗАКЛАДІ № 8 «КОСМІЧНИЙ»

(З Концепції освітньої діяльності

дошкільного навчального закладу № 8» Космічний»)

Основний принцип: «В здоровому тілі – здоровий дух»

Мета: виховання здорової дитини

Завдання: засобами фізкультурно-оздоровчої роботи зміцнювати здоров‘я дітей

1Фізкультурно-оздоровча робота

v  Оздоровча фізкультура

v  Різні види гімнастики, включаючи дихальні та корегуючі вправи

v  Заняття-тренування з різних видів спорту в групах старшого віку

v  Фізкультурні свята, розваги, Дні здоров‘я, спортивні вправи, ігри

v  Спортивні канікули ( 2 рази на рік: січень – з 1 по 10; березень – з 24 по 30)

v  Заняття в басейні ( 2 рази на тиждень)

v  Гурток гідроаеробіки «Дельфін і Русалочка» ( 1 раз на тиждень)

v  Малі олімпійські ігри (вересень)

v  Туристично-краєзнавчий гурток «Юні патріоти Сумщини» ( за окремим планом)

v  Спартакіада ( травень)

v  Кварцювання груп ( щоденно)

v  Вітамінізація їжі ( І,ІІІ страви)

v  Крапковий масаж ( в усіх вікових групах щоденно, на початку першого заняття)

v  Масаж стоп ніг(подразнення), долонь, пальчиків, вух,носу

v  Масаж біологічно активних точок різних частин тіла ( сухе обтирання рукавичками)

v  Оздоровчий масаж  ( 2 рази на рік по 10 сеансів)

v  Оздоровлення методами загартування:

–         біг босоніж по різних видах грунту (влітку);

–         обливання ніг водою (влітку);

–         ходьба босоніж по стандартних масажерах та виготовлених з природного матеріалу;

–         ходьба по ребристій дошці ( щоденно, після денного сну);

Нетрадиційні форми  профілактики захворювань

–         фіточаї ( в період підвищення захворюваності жовтень-березень, складові фіточаїв змінюються щомісячно);

–         полоскання глотки настоєм часнику( на 1склянку прохолодної кип‘яченої води добавити 1 зубок подрібненого часнику, настояти 1 годину, полоскання проводити перед виходом дітей на прогулянку, витрата розчину – 50г на дитину);

–         фітотерапія ( під час сну біля дитячих подушок кладуться мішечки з травами, курс – один місяць, 10,12,2)

–         аромотерапія ефірною олією( в спальній кімнаті за 30 хв. до кінця сну включається аромокамин)

  1. Заняття в групі для дітей з порушенням постави:

–         лікувально-фізкультурні комплекси ( 2 рази на тиждень);

–         масаж ( 2 рази на рік);

–         заняття в басейні (2 рази на тиждень)

  1. Оздоровлення в санаторній групі ( за направленням

     лікаря):

                   Крім профілактичних заходів, що проводяться для дітей основної  групи, додатково проводяться:

–         дренажний масаж ( тричі на рік в період ремісії);

–         щоденне вживання фруктів, соків;

–         збільшення норм харчування білкової їжі;

–         дихальна гімнастика за методикою педіатра С.Л.Кугук ( щоденно о 10 годині та після денного сну)

Докладніше

Положення про Школу сприяння здоров’ю на базі Сумського дошкільного навчального закладу № 8 «Космічний»

Принципи організації освітньо-оздоровчої роботи в санаторних групах

Фільм “Невичерпне джерело здоров’я”

Олімпійський тиждень

Гармонія руху 

ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА В ЗДО ТА ВДОМА

      Сьогодні батьків та дітей перш за все цікавить питання, як саме укріпити здоров’я дітей. Ми всі добре знаємо, що здоров’я кожної людини повинно бути суто особистою справою. Медицина безумовно, займається цим питанням, але в той момент, коли людина захворіла. Кажуть що людина – коваль свого щастя, а значить вона повинна бути і ковалем свого здоров’я. тому в дитини з дня її народження потрібно формувати навички до дбайливого ставлення до свого здоров’я.

      Останнім часом спостерігається зниження числа абсолютно здорових дітей у 5 разів це становить 10 відсотків здорових людей від загальної кількості. Більш ніж у 70 відсотків дітей є функціональні відхилення, у 50 відсотків є хронічні захворювання. Кожна третя дитина має зниження гостроти зору.

      У зв’язку з цим останнім часом головним напрямком педагогічного процесу є оздоровлення дітей.

      Турбота про щастя і здоров’я  фізичне і психічне, закладається саме в дитинстві .

Здоров’я дитини, формування характеру, виховання в нього корисних навичок та вмінь – найважливіші завдання, які стоять перед педагогами .

      Щоб ця робота мала успіх, батьки повинні стати не тільки спостерігачами , але й безпосередніми учасниками. Дошкільний заклад забезпечує кваліфіковану роботу про зміцнення і збереження фізичного здоров’я дітей.

      Зараз я хочу познайомити з основними напрямами фізкультурно – оздоровчої роботи яка направлена на оздоровлення дітей, сприяє опірності організму вірусним інфекціям, запобігає виникненню гострих захворювань.

  1. Організація рухової активності.

      Перше місце в руховому режимі дітей належить фізкультурно – оздоровчим заняттям. До них відносяться загальновідомі форми рухової активності : ранкова гімнастика, рухливі ігри фізичні вправи під час прогулянок, фізкультхвилинки на заняттях із розумовим навантаженням і фізкультурні паузи між заняттями. Друге місце у руховому режимі дітей посідають навчальні заняття з фізичної культури як основна форма навчання рухових навичок і розвитку оптимальної рухової активності. Третє місце приділяється самостійній руховій активності що виникає з ініціативи дітей.

  1. Загартовування.

Загартовування водою:

–  Умивання прохолодною водою обличчя, рук до ліктя;

–  Обливання ніг.

Рекомендується взимку після денного сну, в теплі пори року – перед денним сном . Температура води від +20 до+18.При обливані водою контрастних температур початкова температура +36 кінцева + 25.Супутні заходи: поступування ногами , згинання і розгинання пальців .

–  Вологе обтирання тіла рукавичкою або рушником;

–  Для дітей від трьох років і більше проводиться щодня після ранкової гімнастики або денного сну .Тривалість – 1 хвилина . Температура води від + 34 до 23.Супутні заходи різноманітні рухи руками, повороти, нахили тулуба .Обливання тіла. Бажано після ранкової гімнастики або денного сну. Тривалість 15-35 секунд. Температура + 35. Вдома гігієнічний душ (2 рази на тиждень по 1 хвилині для дітей від 4 до 7 років температура води взимку з +34 довести до +28.

Загартування повітрям:

–  Провітрювання кімнат здійснюється через 1,5-2 години, холодної пори року впродовж 15-20 хвилин. Теплої пори року діти навчаються , Граються при відчинених фрамугах, температура в приміщені +15 – +20;

        –  Супутній провітрюванню захід: вологе прибирання помешкання;

–  Прогулянка на свіжому повітрі. Оптимально тричі на день;

–  Супутні заходи: ігри, праця у природі, самостійна рухова діяльність, колективне виховання загально розвивальних вправ .

3.Щоденне проведення точеного масажу.

4.Проведення фітотерапії

Вітамінні процедури з використанням цілющих трав, оздоровлю вальних напоїв чаїв із шипшини, м’яти горобини ,фітотерапія під час денного сну.

  1. Правильний режим дня і раціональне харчування дитини.
  2. Виховання інтересу до активної рухової діяльності та формування потреби в систематичних занять фізкультурою.
0019288

Copyright © 2023. All Rights Reserved.