Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО) − це державний стандарт освіти, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку (6 (7) років).
В інваріантній частині освітнього напряму «Особистість дитини» визначено завдання з розвитку двох важливих складників фізичного здоров’я дошкільників: рухової та здоров’я збережувальної компетентностей.
В державному стандарті дошкільної освіти визначено:
– Нові підходи до фізичного розвитку дітей;
– Співпрацю закладу дошкільної освіти і родин вихованців;
– Основні умови, способи і засоби формування рухової та здоров’я збережувальної компентностей.
Завдання фізкультурно-оздоровчої роботи:
– Створення сприятливих умов для психофізичного розвитку малят;
– Сприяння становленню в дітей цінностей здорового способу життя, культивування здоров’язбережувальної поведінки;
– Забезпечення можливостей для рухової активності дітей (обов’якове дотримання добової фізіологічної норми рухової активності дитини);
– Розвиток інтересу до різних видів спорту (починаючи із вправ спортивного характеру, доступних для малят раннього віку, і залучаючи їх до спортивних ігор у старшому віці);
– Сприяння формуванню в дітей рухової та здоров’язбережувальної компетентностей.
Засобами фізичного виховання дітей дошкільного віку залишаються:
– фізичні вправи: основні рухи (ходьба, біг,стрибки, метання, лазіння, вправи в рівновазі); загально розвиваючі вправи; рухливі ігри; ігри спортивного характеру;
– фізкультурно-оздоровчі заходи: ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну (гігієнічна, після сну з елементами корекції, повітряні ванни в русі), фізкультхвилинки, фізкультпаузи;
– форми активного відпочинку: фізкультурні розваги, фізкультурні свята, день здоров’я, піші переходи.